Kontakty:
W celu prezentacji wszystkich kontaktów proszę kliknąć
Ogólne warunki umowy (dalej „warunki”), ADRIA DATABANKA z o. o., obowiązują dla wszystkich usług turystycznych i imprez turystycznych (dalej „usług”), dostarczanych przez biuro podróży ADRIA DATABANKA z o. o., REGON: 26939207, z siedzibą w Brnie, ul. Panská 397/2, kod pocztowy: 602 00, Republika Czeska, wpis w sądzie okręgowym w Brnie, oddział C, wkład 46479, (dalej „BP”) i tworzą niepodzielną część umowy o dostarczaniu usług ruchu turystycznego lub umowy o organizowaniu imprez turystycznych (dalej „umowy”), zawartej między klientem a BP. Klientem BP może być bądź osoba fizyczna bądź prawna, w której interesie umowa z BP została zawarta.
Stosunek określony umową między klientem a BP powstaje na podstawie zawartej umowy. Stosunek prawny między klientem a BP stosuje się zgodnie z ustanowieniami ustawy nr 159/1999 Dz. U. (według prawa czeskiego), o niektórych warunkach prowadzenia przedsiębiorstw w zakresie ruchu turystycznego, w obowiązującym brzmieniu, ustawa nr 89/2012 Dz. U. (według prawa czeskiego), kodeksu cywilnego, w obowiązującym brzmieniu, umową i niniejszymi warunkami. Umowa może zostać zawarta bezpośrednio z BP lub z jego przedstawicielem handlowym, który jest do tego uprawniony na podstawie umowy mandatowej zawartej z BP i udzielonego pełnomocnictwa, o czym klient zostanie poinformowany na swoje żądanie przez przedstawiciela handlowego.
Osoby poniżej 15 roku życia mogą korzystać z ofert BP jedynie przy założeniu, że są w towarzystwie osoby ponad 18-letniej i mają zgodę opiekuna prawnego. Osoby w wieku od 15 do 18 lat mogą korzystać z ofert BP jedynie za zgodą swego prawnego opiekuna.
BP jest ubezpieczona na wypadek upadłości w myśl ustawy nr 159/1999 Dz. U. (według prawa czeskiego), o niektórych warunkach przedsiębiorczości w zakresie ruchu turystycznego, w obowiązującym brzmieniu, a dokument o tym ubezpieczeniu BP jest udostępniony do wglądu na stronach internetowych BP. Kopia dokumentu o ubezpieczeniu BP według ustawy nr 159/1999 Dz. U. (według prawa czeskiego) jest przesyłana klientowi e-mailem razem z propozycją umowy.
Niniejsze warunki ogólne umowy zostały opracowane w oparciu o postanowienia prawa czeskiego.
Stosunek umowy między klientem a BP powstaje na podstawie umowy zawartej pomiędzy klientem (ewentualnie jego uprawnionym pełnomocnikiem) a BP (ewentualnie jego przedstawicielem handlowym) oraz na podstawie wpłaty zaliczki na konto BP.
W przypadku, jeżeli klient nie wpłaci BP zaliczki w terminie podanym na fakturze lub w tym terminie nie dostarczy BP podpisanej propozycji umowy, BP uważa, że klient nie jest już zainteresowany ofertami przedmiotowymi i oferty przedmiotowe nie będą dalej rezerwowane dla klienta.
Propozycje umowy przedstawia klientowi BP lub jego przedstawiciel handlowy. Po podpisaniu propozycji umowy klient wyśle ją na adres BP (skan mailem lub oryginał pocztą).
Klient potwierdza również poprzez zawarcie umowy, że został poinformowany o głównych założeniach dostarczanych usług zgodnie z ofertą BP, dalej z warunkami ubezpieczenia na wypadek upadłości BP zgodnie z ustawą nr 159/1999 Dz. U. (według prawa czeskiego). Zawarciem umowy z BP klient potwierdza również, i to też za osoby, które razem z nim mają korzystać z uzgodnionych usług, że nie są mu znane żadne ograniczenia, czy to zdrowotne czy inne, które nie pozwalałyby uczestnikom brać udziału w uzgodnionych usługach, które ewentualnie wymagałyby w ciągu korzystania z usług specjalnej opieki, lub na które klient powinien był zwrócić uwagę BP.
Zawarciem umowy klient potwierdza, że jest mu znana treść umowy i że zgadza się z jej ogólnymi warunkami. Treść zawartej umowy jest określona umową oraz niniejszymi warunkami, treścią oferty uzgodnionych usług na stronach internetowych BP, ewentualnie specjalnymi warunkami dla określonych usług, które będą się znajdowały w załączniku w potwierdzeniu rezerwacji.
Usługi wliczone w cenę są przedstawione na stronach internetowych w cenniku usług jednostek kwaterunkowych. Cena pobytu obejmuje zakwaterowanie. Wyżywienie i pozostałe usługi są wliczone w cenę pobytu jedynie w przypadku, jeżeli jest to wyraźnie wymienione w umowie. Opłaty nie uwzględnione w cenie pobytu klient jest zobowiązany opłacić na miejscu zakwaterowania. W większości punktów kwaterunkowych, które BP oferuje, opłata klimatyczna jest wliczona w cenę zakwaterowania. Jedynie w niektórych obiektach należy opłacić opłatę klimatyczną osobno na miejscu zakwaterowania, po przyjeździe. Ta informacja jest zawsze wyraźnie przedstawiona w cenniku usług (cennik opłat) przy odpowiednich ofertach na stronach internetowych BP. W przypadku niedotrzymania terminu płatności podanego na fakturze lub opłaceniu kwoty niższej niż podana na fakturze, BP może odstąpić od umowy.
Klient zobowiązuje się zapłacić BP zaliczkę na poczet usług w wysokości podanej na końcu opisu danego obiektu w terminie podanym na fakturze, po otrzymaniu faktury oraz umowy. Ceny na fakturzesą podane w PLN, natomiast pozostalą cześć ceny klient placi w walucie EUR na miejscu pobytu (wedlug umowy i vouchera). Zaliczka na poczet usług liczona jest z ceny całkowitej. Klient jest zobowiązany dokonać dopłaty po dotarciu na miejsce wypoczynku, właścicielom obiektu w Chorwacji, Słowenii lub Włoszech. Wysokość dopłaty będzie wyodrębniona w potwierdzeniu rezerwacji, które otrzyma klient po opłaceniu faktury. Przy rezerwacji pobytu w obiekcie, w którym wymagane jest wpłacenie całkowitej kwoty BP, klient otrzyma fakturę na 50% ceny całkowitej. Drugą fakturę na pozostałych 50% ceny klient jest zobowiązany zapłacić najpóźniej 45 dni przed terminem rezerwacji. W przypadku, kedy klient zamówi pobyt w okresie krótszym niż miesiąc od terminu, którego dotyczy rezerwacja, zostanie mu wystawiona faktura w wysokości 100% całkowitej ceny pobytu. Po otrzymaniu opłaty oraz umowy podpisanej przez klienta, BP potwierdzi klientowi e-mailem, iż umowa została zawarta a opłata wpłynęła na konto. Klient powinien dokonać opłaty faktury pod wariabilnym (zmiennym) symbolem, podanym na fakturze.
W przypadku, kiedy BP sprzedaje służby za pośrednictwem innych biur podróży, zaliczka może być zapłacona również za pośrednictwem danego biura podróży. Prawo klienta do oferowanych usług obowiązuje po zapłaceniu ceny całkowitej. W przypadku, kiedy klient nie spełni tego wymogu, BP ma prawo odstąpić od umowy oraz egzekwować od klienta opłaty na poczet szkód i odstępnego (patrz art. 11. umowy).
Jeżeli klient zauważy sprzeczności w wyżej przedstawionych wskazówkach, powinien zwrócić na nie uwagę BP.
Zakwaterowanie jest zagwarantowane wyłącznie dla liczby osób ustalonych w umowie i uwzględnionych w potwierdzeniu rezerwacji. Jeżeli klient będzie chciał (sprzecznie z umową) zakwaterować w obiekcie więcej osób lub zwierząt, właściciel obiektu lub jego pełnomocnik jest uprawniony do odmowy zakwaterowania dodatkowej osoby czy zwierzęcia, albo może zakwaterować je za dodatkową opłatą.
Przyjazd klienta do obiektu zakwaterowania powinien nastąpić między godziną 14.00 a 19.00 (jeżeli w rezerwacji nie jest to podane inaczej) w dzień rozpoczęcia usługi. W dzień ukończenia usługi, klient jest zobowiązany opuścić obiekt do godź. 10.00. Jeżeli klient musiałby przyjechać po godź. 19.00, należy o tym wcześniej poinformować właściciela obiektu lub jego pełnomocnika (kontakt podany jest w potwierdzeniu rezerwacji), ewentualnie pracownika BP.
Jeżeli z powodów obiektywnych konieczne jest wprowadzenie zmian w warunkach umowy przed rozpoczęciem usługi, BP może zaoferować klientowi zmianę warunków umowy. Jeżeli oferowana zmiana umowy prowadzi do zmiany ceny usług, w propozycji umowy musi zostać przedstawiona nowa cena. Jeżeli BP zaoferuje zmianę warunków umowy, klient ma prawo zdecydować, czy odstąpić od umowy czy nie. Jeśli klient w terminie ustalonym przez BP, który nie może być krótszy niż 5 dni od doręczenia propozycji zmiany umowy, od umowy nie odstąpi, a tego odstąpienia nie doręczy BP, potwierdza tym, że zgadza się ze zmianą umowy.
Przed rozpoczęciem usługi klient może oznajmić BP pisemnie, że w umówionych usługach uczestniczyć będzie inna osoba, przedstawiona w oznajmieniu. Z dniem doręczenia tego oznajmienia, podana w oznajmieniu osoba staje się klientem BP. Oznajmienie musi zawierać zgłoszenie nowego klienta, że zgadza się z zawartą umową. Poprzedni i nowy klient odpowiadają wspólnie i niepodzielnie za pokrycie odszkodowania za ustalone usługi.
W przypadku, kiedy klient chce przeprowadzić zmianę w zamówionej usłudze (zmiana terminu, ilośći osób, sposobu płatności itp.), musi o tym zamiarze poinformować BP pisemnie lub e-mailem. Za każdą zmianę uslug zgłoszoną po wystawieniu faktury klient jest zobowiązany zapłacić BP oplatę manipulacyjną w wysokości 180 PLN (w przypadku zmian zgłoszonych do 30 dni przed rozpoczęciem zakwaterowania) lub 350 PLN (w przypadku zmian zgłoszonych w terminie 29 – 1 dni przed rozpoczęciem zakwaterowania). Za jedną zmianę uważa się również więcej zmian usług (np. zmiana terminu i zmiana ilości osób) zgłoszonych za jednym razem. Zmiana usług obowiązuje od chwili, kiedy BP potwierdzi ją klientowi pisemnie lub e-mailem oraz kiedy klient uiści oplatę manipulacyjną (w przypadku, kiedy klienta obowiązuje opłata manipulacyjna).
W przypadku, kiedy zmiana zamówionych usług prowadzi do zwiększenia ceny usług, niniejszą zmianę uważa się za obowiązującą od chwili, kiedy na podstawie faktury wystawionej przez BP klient opłaci różnicę w cenie. O fakcie zwiększenia ceny związanej ze zmianą usług BP poinformuje klienta. Jeżeli dojdzie do zawarcia nowej umowy, opłaty zrealizowane na podstawie poprzedniej umowy uważa się za opłaty według nowej umowy.
Rezygnację z jednostki kwaterunkowej lub zmianę obiektu uważa się za odstąpienie od umowy.
W przypadku jakichkolwiek wad dostarczanych usług lub przy wyniknięciu szkody dla klienta, związanej z wykorzystywaniem usług, jest konieczne, aby klient bezzwłocznie zwrócił uwagę właściciela obiektu lub jego pełnomocnika (podanego w potwierdzeniu rezerwacji) na te wady. Jeżeli osoba ta nie doprowadzi do naprawy, klient ma obowiązek bezzwłocznie poinformować telefonicznie o zaistniałej sytuacji BP. BP uczyni odpowiednie kroki zmierzające do doprowadzenia do naprawy, ewentualnie zagwarantowania zastępczego zakwaterowania w najbliższym odpowiednim obiekcie.
Jedynie bezzwłoczne zwrócenie uwagi na wady dostarczanych usług może doprowadzić do ich wyeliminowania. Czasowa zwłoka przy zgłoszeniu reklamacji utrudnia dowodowość i obiektywność osądzenia, a tym również możliwość jego stosownego rozstrzygnięcia. W przypadku, że BP nie spełnia stosownie i na czas swoich obowiązków wobec klienta zgodnie z zawarta umową lub ustawa nr 159/1999 Dz. U.(według prawa czeskiego), klient może domagać się od BP swych praw z tego wypływających, bez zbytecznej zwłoki, najlepiej pisemnie (w liście podpisanym przez klienta), jednak najpóźniej do 3 miesięcy od skończenia korzystania z usługi, ewent. w przypadku, kiedy usługi nie zostały zrealizowane, w terminie do 3 miesięcy od dnia, kiedy usługi, zgodnie z umową, miały się skończyć, inaczej prawa te klient traci.
Jeżeli dostarczenie usług jest realizowane przez przedstawiciela handlowego, trzymiesięczny termin jest zgodnie z poprzednim akapitem zachowany i w przypadku, kiedy klient w terminie złożył reklamację u przedstawiciela handlowego.
BP może się zwolnić z odpowiedzialności za szkodę wynikającą z naruszenia obowiązków prawnych, jeżeli wykaże, że szkoda ta nie wynikła z winy BP, ani pozostałych dostarczycieli usług ruchu turystycznego współpracujących z BP w ramach uzgodnionych usług a szkoda była spowodowana:
Klient wyraża zgodę na wykorzystanie jego danych osobowych w zgodzie § 5 akap. 2 ustawy nr 101/2000 Dz.U.(według prawa czeskiego), przedstawionych w zamówieniu lub umowie podających imię i nazwisko, datę narodzenia, miejsce zamieszkania lub inne dane kontaktowe adres, telefon, e-mail, na potrzeby BP lub jego przedstawicieli handlowych, w celu przesyłania ofert usług w ruchu turystycznym pisemnie bądź pocztą elektroniczną. Informacje o adresie e-mailowym BP może gromadzić i przetwarzać również na potrzeby poszerzania wiadomości handlowych zgodnie z ustawą nr 480/2004 Dz. U. (według prawa czeskiego) o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego w obowiązującym brzmieniu.
Dostarczone dane osobowe BP lub jego pracownik jest uprawniony zgodnie z § 6 ustawa nr 101/2000 Dz. U. (według prawa czeskiego) przetwarzać i gromadzić do 5 lat. Po tym czasie BP ma obowiązek zlikwidowania danych osobowych. Klient również oświadcza, że jest upoważniony i udziela tym samym zgody według § 5 akap. 2 ustawy nr 101/2000 Dz. U. (według prawa czeskiego) i w imieniu pozostałych osób uwzględnionych w zamówieniu lub umowie, których dane klient podaje BP w celu zapewnienia dostarczenia usługi.
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych klient lub osoby, których dane osobowe klient podał BP, może kiedykolwiek pisemnie odwołać. Klient może też odrzucić zgodę na wykorzystanie jego adresu e-mailowego w celu przesyłania poszczególnych wiadomości zgodnie z ustawą nr 480/2004 Dz. U.(według prawa czeskiego), w obowiązującym brzmieniu.
BP zapewni przetworzenie dostarczonych danych osobowych tak, aby klient ani osoby, których dane osobowe klient podał BP, nie poniosły szkody w swych prawach i będzie dbać o ochronę danych osobowych przed niepowołaną ingerencją.
Dostarczone usługi kwaterunkowe odpowiadają opisowi na stronach internetowych. Ze względu na ilość ręcznie wprowadzanych informacji biuro podróży Adria Databanka nie gwarantuje stuprocentowej prawidłowości i dokładności wszystkich informacji przedstawionych na serwerze www.zakwaterowanie-chorwacja.com. Dla klienta wiążące są informacje, które otrzyma w umowie i planie podróży przesłanych przez BP.
Informacje i wszelkie materiały udostępnione na stronach internetowych BP są przeznaczone dla klientów do ich celów osobistych, nie do użytku komercyjnego. Nie dozwolone jest zmienianie ich, powielanie, dystrybucja, przedstawianie, prezentowanie, publikowanie lub sprzedawanie bez zgody właściciela praw autorskich. Strony internetowe BP zawierają również odnośniki do stron internetowych pozostałych osób, na których działalność BP nie ma wpływu. Te odnośniki są tu przedstawione jedynie jako jedno ze źródeł informacji i za ich treść BP nie odpowiada.
Niniejsze warunki wchodzą w życie i obowiązują od dnia 02.01.2014, przy czym tym dniem tracą ważność poprzednie warunki.